Beidzoties sportistu pieteikšanās termiņam, rallija “Sarma 2016” dalībnieku sarakstā atrodami dažādi patīkami pārsteigumi un jaunumi. Tā kā šis būs ne vien Latvijas, bet arī Igaunijas rallija čempionāta pirmais posms, uz starta būs arī daudzas ātras igauņu ekipāžas, kas aizvadīs cīņu par punktiem ne vien savās ieskaitēs, bet arī piedalīsies principiālā cīņā ar latviešiem. Būs arī ekipāžas no Lietuvas, Krievijas, Polijas un Somijas. Pa 30 ekipāžām pieteikušās dalībai gan Latvijas, gan Igaunijas čempionātu ieskaitēs.
Par būtiskākajām izmaiņām droši var nosaukt četrkārtējā Latvijas čempiona rallija Ralfa Sirmača pāriešanu uz pilnpiedziņas klasi. Kopā ar stūrmani Artūru Šiminu pērnā gada Eiropas rallija vicečempions Junioru klasē tieši “Sarmā” aizvadīs savas pirmās sacensības ar “Škoda Fabia R5” automobili. Ar tādu pašu mašīnu Gulbenē startēs arī Raimonds Kisiels/Arnis Ronis, kuriem gan tas būs jau trešais starts ar “Škoda Fabia R5”. Tāpat šāda mašīna būs ātrajiem igauņiem Raulam Jētsam/Andrusam Tomam, kuri pārstāvēs latviešu vienību “Sports Racing Technologies”.
Pirmo ralliju šosezon aizvadīs Mārtiņš Svilis/Ivo Pūķis (“Mitsubishi Lancer Evo X”), kuri pērn rallijā “Sarma” ieguva trešo vietu absolūtajā ieskaitē un Rainers Auss/Simo Koskinens (“Mitsubishi Lancer Evo IX”), kuri savukārt pērn finišēja otrie. Par augstākajām vietām mēģinās cīnīties arī tādas ekipāžas kā Jānis Berķis/Edgars Čeporjus (“Mitsubishi Lancer Evo IX”), Jānis Vorobjovs/Andris Mālnieks, kuri vēl nav nosaukuši auto, ar ko startēs, Egons Kaurs/Eriks Lepiksons (“Mitsubishi Lancer Evo IX”) un citas.
Pērnā gada Latvijas čempions rallijā LRC1 grupā Guntis Lielkājis turpinās startēt ar “Mitsubishi Lancer Evo IX”, bet šoreiz ar jaunu stūrmani – Ivaru Grošu. Iepriekšējās sezonas viena no ātrākajām rallijsprinta ekipāžām Edijs Bergmanis/Edgars Grīns tikmēr pievienojusies ASRT komandai un ar “Mitsubishi Evo” šogad startēs rallijā. Arī viņi “Sarmā” brauks LRC1 grupā.
Jauna ekipāža ir Vigo Rubenis/Kristaps Eglīte (“Subaru Impreza”) – iepriekš Rubenis bija viens no vadošajiem supersprinta pilotiem, bet šogad pievērsies rallijsprintam. Jāpiemin, ka rallijs “Sarma 2016” būs arī Latvijas rallijsprinta čempionāta otrais posms.
Gatis Vecvagars ir ticis pie Toma Lielkāja bijušā stūrmaņa Toma Pirktiņa un arī pie jauna auto – “Mitsubishi Lancer Evo X”, ko apkalpos “Vorobjovs Racing” komanda. Pārsteigums ir Raimonda Strokša atgriešanās pie rallija auto stūres pēc vairāku gadu pārtraukuma. “Rally Liepāja” un “Rally Talsi” rīkotājs Gulbenē startēs kopā ar Gundaru Kļavu, stūrējot “Neiksans Rally Sport” komandas “Mitsubishi Lancer Evo VII”. Skatītāju ar skaistām sānslīdēm atkal priecēs Andis Neikšāns/Aivis Aizsilnieks, kuri brauks ar aizmugures piedziņas BMW M3.
Latvijas rallija čempionāta ieskaitē LRC1 grupā startēs 11 ekipāžas, četras būs redzamas LRC2 grupā, savukārt septiņas cīnīsies LRC3 vērtējumā. Vēl septiņas mašīnas pieteiktas Latvijas kausa izcīņā RK1 klasē un viena arī RK2 ieskaitē. 17 ekipāžas cīnīsies rallijsprina ieskaitē.
Rallijs “Sarma 2016” startēs sestdien, 23. janvārī, kad tiks veikti pirmie četri ātrumposmi, savukārt svētdien, 24. janvārī gaidāmi vēl seši “dopi”. Kopējais ātrumposmu garums sastādīs 125 km, savukārt pārbraucienos tiks veikti 319 km.
Juris Dargēvičs. Foto: Dace Janova, 4rati.lv